bel

bel

bel

Okkie Boot

 

        Okkie_Boot

Okki Boot, directeur en oprichter van DirectResearch.nl

Direct Research is ontstaan vanuit de behoefte om sneller resultaat te zien van een onderzoek. Okkie behandelt een serie do’s en don’ts van online onderzoek.

Vaak gaat het al mis bij de uitnodiging. Okkie toont een uitnodiging voor een onderzoek van VNU Media. De uitnodiging bevat veel tekst, het invullen duurt 20 minuten en in de brief wordt gevraagd om ‘gegevens die je niet meteen weet erbij te zoeken’. Hoe lang een onderzoek mag duren hangt af van de binding met een onderwerp, het type vragen (eenvoudig of complex?) en de incentive.

Een paar do’s: bedenk goed wat de maximale invultijd is, ga na of respondenten een grote of kleine binding hebben met het onderwerp, geef eventueel een incentive om de respons te verhogen en splits de vragenlijst als deze te lang wordt. Qua steekproefgrootte is het van belang om van tevoren te bedenken waar de steekproef representatief voor moet zijn?

Een paar don’ts: geef niet teveel antwoordopties aan bij een meerkeuzevraag en maak een matrixvraag niet te groot.

Bron: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20080325_speedsessies_online_marktonderzoek_20/

 

 DirectResearch.nl is een jong, enthousiast marktonderzoekbureau gevestigd te Amsterdam. DirectResearch.nl richt zich met name op onderzoek via internet en is lid van de MOA (Center for Marketing Intelligence & Research) en voert verschillende vormen van internet onderzoek uit

logo_direct_research

DirectResearch.nl
Nieuwezijds Voorburgwal 21
1012 RC Amsterdam
M: 06 53622211
T: 020 7707579

www.directresearch.nl

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Met hartelijke dank aan Okkie Boot voor zijn instemming voor overname van deze informatie.

 

stuurlinks stuurrechts

 

.